Recensie – Coming Out Like a Porn Star

BOEK | Coming Out Like a Porn Star : Essays on Pornography, Protection & Privacy – Jiz Lee (red.) [2015]

Het belangrijkste wat dit boek me heeft doen beseffen, ik sla mezelf voor mijn hoofd dat ik dit me nooit eerder zo gerealiseerd heb, is dat het ‘coming out’ proces… voor wie dan ook, een voortdurend proces is. In praktisch elke bijdrage in ‘Coming Out Like a Porn Star’ wordt benadrukt dat je uit de kast blijft komen: bij je familie, in je werkomgeving, bij vrienden, nieuwe geliefden, maar ook bij je dokter of je verzekeringsmaatschappij. Het houdt niet op.

Coming Out Like a Porn Star is een collectie zeer persoonlijke essays van uiteenlopende mensen werkzaam in de commerciële en alternatieve pornoindustrie. Het zeer persoonlijke en vaak kwetsbare karakter van de verhalen dwingt je als lezer om eventuele vooroordelen die je kan hebben over pornoperformers los te laten. Er komen mensen aan het woord die veelal vrijwillig hebben gekozen voor een beroep dat is omgeven voor stigma, taboe en vooroordelen, en hoe deze aspecten ingrijpen op hun relaties met dierbaren, waarbij relaties soms kapot gaan, met alle pijn van dien of juist nog sterker worden.

Het boek gaat niet alleen over de persoonlijke ervaringen, maar laat ook zien hoe we sociaal en maatschappelijk gezien nog altijd met seksualiteit omgaan: de criminalisering of slachtoffisering van mensen die op een commerciële wijze geld verdienen met seks. Voor de auteurs in het boek is uit de kast komen ook een politieke daad, om de bestaande vooroordelen te ondermijnen, om werk- en sociale omstandigheden te verbeteren en te laten zien dat werken in een onalledaagse wereld nog steeds gewoon werk is.

Wil je het boek kopen, bestel het dan bij Boekhandel Savannah Bay!

You may also like

MARIJE JANSSEN

Seksualiteit en intimiteit zijn voor velen van ons fundamentele onderdelen van ons leven. Ik ben gepassioneerd om mensen tools te bieden waarmee ze hun eigen seksualiteit en intimiteit vol overgave kunnen beleven.

In mijn werk ben ik LGBTQ+ en kink bewust.

Blijf op de hoogte